از روزها

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

دنیای ویران کودکان

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۰۸:۵۶ ب.ظ


جسی استراب، استادیار جامعه‌شناسی دانشگاه دوک به‌همراه دو دانشجوی لیسانس، میریا آیالا و کالین ویکستد، ۳۶ فیلم دیزنی و شرکت وابسته به آن یعنی پیکسار را تماشا کردند. این فیلم‌ها از ۱ژانویۀ ۲۰۱۴، صدمیلیون دلار فروش داشته‌اند. آن‌ها طبقۀ هر شخصیت را تعیین کردند و تغییرات این طبقه‌بندی را دنبال کردند. تحقیقات آنها نشان داد که در دنیای دیزنی فقراء شادند!!. «درون‌مایۀ اصلی این است که نابرابری خطری ندارد. فقر مسئلۀ بغرنجی نیست. طبقۀ کارگر شادند. هر کس بخواهد پیشرفت کند و بلندپرواز باشد و آدم خوبی باشد، حتماً می‌تواند. ثروتمندان با روی باز به دیگران خدمات می‌دهند» این تنها در دنیای دیزنی لند است و البته که آنچه که در دنیای واقعی می گذرد زمین تا آسمان با دیزنی لند و تجارت رویاهای کودکانه فاصله دارد. 

مساله مهم این است که در بعضی از نقاط دنیا کودکان فقط بی عدالتی را تجربه نمی کنند، آنها خشونت به عریان ترین شکل ممکن تجربه کرده اند و در بازیها و مواجه شان با ابتدایی ترین وسایل و کلمات بازنمایی می نمایند. البته آنکه در جنگ به تجارت می اندیشد برای این کودکان و آینده و سرنوشتشان ارزشی قائل نیست، آنها می خواهند جاده بهشت را در خون در نوردند نیز نه تنها به کودکان فکرنمی کند، بلکه کودکان ابزار رسیدن به نیت پلیدشان هستند ومتاسفانه از هر بعدی به قضیه بنگریم کودکان قربانیان بزرگ تجارت بزرگسالانند. ..

از دیدن این عکس که کودکان سودانی را در حال بازی نشان میدهد عمیقا متاثر شدم ..


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۶
Mahta.B

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی