از روزها

بایگانی
آخرین مطالب
پیوندهای روزانه

کتاب و کتاب خوانی

سه شنبه, ۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۲:۰۶ ب.ظ

تو مجله اینترنتی ایان یه مقاله دیدم که نوشته بود این یک معماست که مقامات در در ایران از یک سو مردم دعوت به خواندن هرچه بیشتر کتاب می کنند و درصدد ایجاد بزرگترین کتابفروشی جهان هستند و در حالی که همزمان با اعمال سانسور سعی میکنند چشم و گوش مردم بسته نگه دارند. 
در ادامه به شیوه سانسور در ایران پرداخته میکه هر کتابی که در ایران میخواد وارد پروسه چاپ بشه باید از این فرآیند سانسور که توسط وزارت فرهنگ و ارشاد سلامی و برای جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه و جلوگیری از تهاجم فرهنگی است هست عبور کنه. نویسنده این فرایند را به بورکراسی کافکایی تعبیر کرده و میگه ممیزی در حقیقت عنوان مودبانه ای هست که به جای ارزیابی اطلاق میشه. اما در حقیقت چیزی که باعث شده مردم ایران از مطالعه گریزان بشن سانسور هست. ناشران ایرانی در خارج از کشور برای مبارزه با سانسور کتابها را به صورت مجانی برای دانلود قرار دادند و از افغانستان که در اون محدودیتی برای چاپ کتاب نیست قاچاق وارد ایران میشه!! کتابهای سانسور نشده همچنین سوغاتی هایی هست که از خارج از ایران برای دوستان و آشنایان آورده میشه و .. در هر حال مردم ایران هم مثل بقیه جاهای دنیا به سمت کتابهای الکترونی می رن..

پ.ن : در افغانستان محدودیتی برای چاپ کتاب نیست.. افغانستان آینده روشنی خواهد داشت.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۶/۱۶
Mahta.B

نظرات  (۲)

فعلا سلام .... اتفاقا اینجا هم خوبه داشته باشید 
ارادت

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی